lördag 12 april 2008

Ensam helg

Jobbar hela helgen, så sambon har åkt iväg till familjegården, så jag sitter ensam mellan arbetspassen. Myser lite i soffan en dag som denna när blötsnön vräker ned för att i nästa sekund smälta bort. Gick upp i vanlig ordning imorse för att gå till jobbet, åt frukost och blev upplockad av en kollega som skulle köra för dagen. Kommer till jobbet och tittar på rotationslistan...jag finns inte med....*suck* bortglömd igen tänkte jag, och sneglar samtidigt på rotationslistan för kvällen...DÄR står mitt namn. 'Vad i hela friden?', tänkte jag. Kollar mitt schema i väskan...lördag dagpass, söndag kväll...går ut till ansvarig och kollar i pärmen, lördag kväll, söndag dagpass....*tänker fula ord* går in i schemaprogrammet på nätet, fortfarande med en viss känsla av att jag kanske har rätt och 'de' har fel...men icke... (min chaufför för dagen skulle dock jobba..) Hmmm, gå hem i snöovädret...lockade inte riktigt. Som tur var tyckte mina snälla kollegor som jobbat natt så synd om mig att de skjutsade hem mig...*typiskt*
Känns som en bra start med tanke på att jag började in 'arbetsvecka' igårkväll och kommer inte att sluta den förrän på fredag 0715. *suck* That's life! Nej, nu är det väl dags att äta något innan jag ska ge mig iväg. Ciao!

2 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

tillåt mig småle!ibland är livet riktigt orättvist!hoppas ängeln kommit fram! kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hm!!!var du godkänd på läkemedelstentan??? är du inte klok!? detta kommer ej att passera ostraffat :)
Vad glad jag blir att du är nöjd med ängeln. Hoppas den blir uppskattad av mottagaren också!!
Stor kram och kör försiktigt idag nu.