måndag 7 april 2008

Vi är storkonsumenter

Då var det avgjort, jag och sambon har blivit storkonsumenter. Var på Bomässan i Jönköping i helgen, det slutade med inbrottslarm och förmodligen en luftvärmepump (inte beställd i skrivandets stund). Dessutom kommer jag att få ett växthus på ca 6 kvm av min kära sambo (detta lovades till mig i ett svagt ögonblick när vi var nykära...). Inget av detta är ju gratis, så nu får vi leva på knäckebröd och vatten framöver...
Helgen fick ett snöpligt avslut dock, insjuknade i maginfluensa natten till igår, håller på att återhämta mig nu, så det blir att jobba imorgon igen. Man har ju inte direkt råd att vara sjuk...
Kollar på ishocken nu, 1:a finalen i slutspelet...vårt hem är indelat i två läger, jag är ju naturligtvis LHC-fan (måste ju hålla på 'hemmalaget') medan sambon håller på HV då han är mer från de trakterna. Så vi får se vem som får laga maten i veckan... ; )
Hoppas alla har det gott, nu ska jag kolla när LHC vinner... ! Ciao!
PS. Till P-G och Katia: Non parlo bene l'italiano. Capisce? (vi gör vårt bästa för att lära oss!)

1 kommentar:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej min söta snälla underbara Mia! vad härligt det låter med växthus!!vad ska odlas där måntro? Härligt också med pannkakor i hela huset...(..känner ju igen det konstigt nog:)
Elin är så stor nu att du nog skulle få chocken om du såg henne. Långt brunt lockigt hår och en kopia av pappa sin. Han står by the way och spelar GuitarHero...hmf!Vi har inte rånat men däremot lånat en hel del :) men det kommer bli fint. Du måste lägga ut någon bild på ditt hem så jag får se hur det ser ut. kramis