måndag 13 oktober 2008

Regnrusk...

Så var det riktig svensk höst, regn och blåst. Har varit grått hela förmiddagen.
Dock har jag haft trevligt sällskap då min systerdotter och hennes mamma varit här och fikat. Sedan var vi dessutom på Superduper-REA på Babyproffsen här i stan, halva priset på rea-priset (då det ska flytta till nya lokaler).
Så faster har fått leta fram målarboken och andra spännande saker att plocka med.

Lena och Orup i fredags var riktigt skoj, även fast jag kanske inte är en jättefantast av någon av dessa två så är det alltid roligt med konsert och liveframträdanden. Dessa två bjuder ju dock enormt på sig själva när de står på scenen och körde hela repertoaren med både gamla och nya låtar. Följde med sällskapet ut efter konserten, men problemet med att vara nykter är att man inte håller igång på samma vis, så vid 23.30 var både jag och magen ganska trötta och begav oss hemåt.
Jobbat i helgen för övrigt, så det var ganska skönt att det inte blev för sent, utan jag orkade med resten också.
Ska strax gå och lägga mig en stund då jag ska jobba mina två sista nätter, sedna blir det bara dagar och kvällar.

Sambon befinner sig just nu ute i skogen (är nog inte helt nöjd med vädret) eftersom älgjakten började idag, tror dock inte att det blivit något skjutet ännu (har inte fått någon rapport via SMS som jag brukar mottaga annars), men han ska ju vara ute i tre dagar till, så det kanske kommer.

Nej, nu ska jag nog inta horisontalläge en stund och se om jag kan sova någon timme eller så innan det bär av till jobbet. Hoppas alla har det bra i höstrusket! Ciao!

1 kommentar:

Per-Gunnar Valegård sa...

Ciao!
Kul med Lena och Orup. Men när jag läste tänkte jag...systerdotter...? Aja när man har 2 bröder kanske det är svårt att hålla reda på vad det ska vara!! :)

Kramis

PG