onsdag 21 januari 2009

Vill ha vår...NU!!!!

Fasiken (ursäkta språket!), vill ju ha vår nu...var på gång med lite värmande vårsol i förra veckan, men sedan skulle det till att snöa och bli lite kallare igen. Gör förvisso inget att det är minusgrader, men det behöver inte vara mulet och grått, utan solen kan ju få titta fram!
Å så har de lovat snöoväder till helgen igen (men jag har i allafall passat på att njuta lite av den sol som var framme idag...alltid något!)

Barnvagnen är hämtad och, ja, den är grön...*skratt* i allfall till lviss del, men å andra sidan har vi nog konstaterat att vi är ensamma om den här i Skövde. (Bra igenkänningsfaktor).

Tyvärr har min hemmavaro grusats lite när det kommit till min kännedom att flera av mina kollegor på jobbet inte mått bra och lider av stressrelaterade symtom som högt blodtryck, yrsel och hjärtklappning. Inte alls roligt att höra. Dessutom så kommer nog några att säga upp sig av olika orsaker, men så kommer dte väl alltid att vara.

Varit och fikat med 'gravidmaffian' idag, alltid skönt att komma hemifrån lite och prata av sig (och nej, vi pratar inte BARA om graviditeten och dess symtom). *skratt*
Nu är det trångt i magen, och 'liten' gör sig nog redo för att komma ut, har mer förvärkar än tidigare, ffa på kvällar/nätter. (Men tycker nog att han/hon kan stanna kvar där inne lite till).

Sambon och jag planerar för att fixa en liten arbetshörna till mig för mitt 'pyssel', just nu är det antingen matbordet i köket eller det i vardagsrummet som belamras, och jag måste ständigt plocka bort mina grejer mitt i pågående projet för att vi ska få gäster eller ska göra något annat. Får väl se hur vi kommer hinna med det nu när knyttet kommer...

Hoppas alla håller modet uppe under den sista (förhoppningsvis) slängen av vinter! Kram!

Inga kommentarer: