tisdag 18 mars 2008

Förbanna snön!

Finns det protestlista att skriva på mot att det blir vinter nu? NU?!! Vad fasiken ska jag med snö till nu? Vi har ju redan klarat av julen, och inte fick jag en massa snö att bygga snölyktor av då, eller göra fina isskulpturer som står om i alla inredningstidningar....nej, nu kommer det, när mina tulpaner är uppe 15 cm och påskliljorna står på trappan och fryser. Typiskt! Till och med alla barns sportlov har ju passerat, så frågan är om någon har någon nytta av snön.
Självfallet betyder det en massa mer jobb på jobbet, för det är ju ganska måna som hunnit byta till sommardäck, vilket resulterat i en hel del olyckor.
Håller på att funderar över påsken, ska försöka åka hemåt, kanske skämma bort mamma och pappa med en fin middag. (Kollar på lite mat att laga, lamm är ju så himla kul att göra, och det blir ju inte så ofta som man äter det...å så någon smarrig efterrätt såklart)

Nej, nu ska jag gå å äta, dra ner persiennerna och sova, jobbar ett par nätter nu, så jag slipper iaf se snön några längre stunder. Ciao!

1 kommentar:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej mitt hjärta!!! jo du snön var ju onödig minst sagt...säg nu inte att du varit hemma och ej kommit til mig:( förstår om det är mycket att göra på jobbet. hoppas ni hade en fin påsk. Stor kram Lisa