torsdag 6 mars 2008

Tillfälligt bakslag

Igår kväll kom så bakslaget, minusgrader och...snö... *blä*
När det väl var läggdags och jag tittade ut genom fönstret låg det 3-5 cm nysnö på gräsmattan, inte riktigt vad jag väntade mig. Tyvärr är det ju lång tid kvar att komma bakslag på tyvärr, vi är ju inte ens inne i april.
Har varit 'ledig' idag, det vill säga inte befunnit mig på min arbetsplats, men hela dagen har gått i arbetets tecken kan vi väl säga, eller hur ska man klassa 7 timmar med näsan i utbildningsmaterial för jobbets räkning. Har sysslat med denna angenäma uppgift tillsammans med en kollega. Tillsammans ska vi i nästa vecka gå tredagarskurs i ATSS, Akut TraumaSjukvård för Sjuksköterskor. Detta innefattar inlämnad hemtenta vid kursstart, två prioriteringsuppgifter á 5 patienter vardera, två dagar med föreläsningar/praktiska moment samt en dag med skriftlig och praktisk tentamen... Vi kan väl säga att jag upplever en slags stress just nu.... *phew*
Så gissa vad jag ska göra i helgen...
Hoppas allt är bra, har inte så mkt annat roligt att berätta just nu. Ciao!

1 kommentar:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

oj vad roligt men vad jobbigt. Du kommer fixa det galant min vän. Hoppas ni får en bra helg. Här skiner solen och vi håller på att gräva runt huset då vi ska bygga ut huset!:)kram