måndag 31 mars 2008

Mycket nu..

Länge sedan det blev något inlägg i bloggen, det är mycket nu... Egentligen inte så mkt som jag vill skiva om här, men det finns en hel del att tänka på och fundera noga över. Samtidigt som det är otroligt turbulent så står allt på sätt och vis stilla.
En rolig sak som dock har ägt rum är att min brorsdotter (till lika gudbarn) var här för en vecka sedan, på våffeldagen, och åt våffolr, eller som hon säger 'kaka* (d v s pannkaka, och likheten är ju slående). Så efter detta hade jag små underbara handavtryck på vårt svarta soffbord och den svarta tv-bänken. (För små händer blir ju 'fettiga' när de hållt i pannkaka...).
Äntligen är snön borta, och till slut har krokusarna kämpat sig upp genom jordlagret och har börjat blomma. Så det händer saker i trädgården, om än mycket lite.
Ska snart iväg och jobba, som vanligt, ska försöka slänga i mig en macka eller något innan jag åker, så till nästa gång, ta hand om er!

1 kommentar:

Per-Gunnar Valegård sa...

Tja! Syster. Jodå det snöade i Amsterdam också. Men vi fick ingen snö som låg kvar. Känner igen symptomen med mycket att göra fast det står still. Har samma kännsla. Varje gång jag kommer hem efter jobbet tänler jag. Måste ringa Päronen, Syster, Bror så även Mormor....men händer det? Nej. För just då dyker det ju upp något att göra. Typiskt. Hoppas allt är bra annars.