måndag 14 januari 2008

Måndag

...är det veckans tråkigaste dag, oavsett om man är ledig eller inte? Känns inte som om någonting blir uträttat trots att man handlar, städar och tvättar. Så för den skull kunde jag ju lika gärna ha jobbat. Sambon for på tjänsteresa i morse, så huset är tomt och tyst. Inte roligt att vara ensam, men jag börjar bli van. I och med att jag jobbar så oregelbundet jämfört med honom ses vi på väldigt udda tider ibland.
Gjorde i allafall ett kap på rean (som jag tycker borde sjunga på sista versen så vårmodet kan komma in i butikerna), köpte ett par läderstövlar för halva priset, så det känns ju ganska bra. Kan äntligen slänga av med de gamla nötta (men ack så sköna) kängorna. Nu ska jag försöka koppla av en stund med en nyinköpt pocket innan det är dags att lägga huvudet på kudden. God natt!

1 kommentar:

Per-Gunnar Valegård sa...

Nämen nä....tisdag är tristast.
1. Måndag, var ju söndag igår samt att man saknar kollegorna.
2. Tisdag, långt bort från allting, kollegorna går en på nerverna.
3. Onsdag, halva veckan gången samt lillördag.
4. Torsdag, vant sig vid kollegorna och det är fredag i morgon.
5. Fredag, jippiiii!