onsdag 16 januari 2008

Sista arbetspasset...

...för veckan, och sedan en välbehövd 4-dagarsledighet. Fortfarande samma gråa väder här, med små regnstänk till och från. Man blir så trött och hängig när vädret är som det är, har inte lust att ta mig för något alls egentligen. Sysselsatte mig med barnpassning igår kväll, vilket alltid är lika roligt. Min brorsdotter på 1 år tycks just nu leva efter devisen 'fullt ös, medvetslös', vilket gör att hennes föräldrar, som är mitt uppe i en flytt, har svårt att få det de behöver göra gjort. Så det känns bra att jag kan avlasta dem en stund. Roligast igår tyckte hon dock att pappas skruvdragare var, den brummade ju när han använde den... : )
Ikväll kommer sambon åter, så det återgår till det normala (om det nu existerar), fram till nästa gång han kastar sig iväg. Till helgen bär det av hem till mina föräldrar. Ska bli skönt att komma bort en stund och kanske inte tänka så mycket på det där som borde bli gjort. Nu är det dags att börja tänka på lunch, så till nästa gång...chao!

Inga kommentarer: