lördag 12 januari 2008

Några plusgrader och regn...

Vanlig svensk vinter, ett par plusgrader och regn, inget konstigt nu för tiden, eller hur? Märkligt att man ändå kan vara frusen in i märgen.
Jobbet belastar, som så många gånger förr, men ändå, det mest givande och utvecklande jobb som finns. Kroppen är trött när man kommer hem, ibland helt matt, men som tur är har man en sambo som lagar mat ibland... ; ) 'bara' fyra arbetspass kvar att jobba innan jag har fyra dagar ledigt, en ovanlig företeelse, men ack så behövlig. Sambon försvinner iväg på tjänsteresa i början på veckan, ska försöka passa på att ringa alla de där samtalen som alltid planeras till 'imorgon', saknar mina vänner som jag haft sedan innan jag flyttade, det blir allt längre mellan gångerna vi hörs. Ska försöka varva ner nu, ta 'lördagkväll' för en gång skull, trots att jag jobbat idag och ska det imorgon också.

Inga kommentarer: