måndag 11 februari 2008

Måndag igen...

Tja, då var det måndag igen, och som alltid mycket att göra på jobbet. Idag har jag suttit stilla ungefär en timme totalt, kännes av mina benhinnor lite just nu. Så det blir nog tv-soffan med lite Kamfersalva för min del ikväll. Det är ju ny säsong av Anna Pihl på 4:an, så jag tror inte jag kommer lida så mycket.. ; )
Var och såg Arn-filmen igår, och jag måste säga att den inte gjort sig förtjänt av den dåliga kritik som den fått från vissa. Den var inte allt för storslagen och märkvärdig, vilket gjorde den mer trovärdig. Dessutom var det skönt att Joakim Nätterqvist har rollen som Arn, och inte någon som är superkänd från början. Det blir inte så pretentiöst. Sedan gör många stora skådespelare/skådespelerskor väldigt fina insatser genom sina biroller, vilket binder ihop filmer bra, t e x Simon Callow, Steven Waddington, Bibi Andersson och Stellan Skarsgård. Ser fram emot nästa film som har premiär i augusti. Dock får jag nog vänta med att se den till efter min kära bror har gift sig den 23:e augusti. (Tror inte premiären av Arn-Riket vid vägen slut är ett giltigt skäl att avstå från bröllopet).

Simma lugnt! Auf Wiedersehen!

Inga kommentarer: