torsdag 22 maj 2008

Det går fort...

...alldeles för fort. Skulle vilja införa 48-timmars dygn och kanske 10-dagars vecka. Någon som är med på det? I så fall kanske jag kan tota ihop en motion till riksdagen, och ringa ett par samtal till Fredrik å Filippa, så kan de säkert fixa det. För ärligt talat, hur mycket av det man skulle vilja göra hinner man egentligen med?





Jag tackar min söta Lisa för utmärkelse, men min blog är ingenting i jämförelse med din... då är mycket mer kreativ än jag! Men tack ändå, jag blev jätteglad!

Sambon sprang Göteborgsvarvet i lördags med gott resultat, det blev något av en släktkamp då syskon och kusiner också sprang. Dagen avslutades med grillning hos släktingar, mycket trevligt.

Jobbar med än vad som är tänkt, någon kanske har missat att sjuksköterskorna strejkar, men så är det, och nu har sköterskor på övriga akutmottagningar häromkring tagits ut i strejken, viket gör att vi här fått ökat patientinflöde...så beordringarnas tid råder...*skratt* men det blir ju lite mer pengar till semesterkassan (problemet är väl bara att till semestern är man helt slut).

Hoppas alla har det bra i vårsolen (som tyvärr inte lyser så mkt som jag skulle vilja, men ändå!). Ciao!

2 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Du förtjänar den mer än väl...jag vet ju hur pysslig du är! jo...strejken ja!tror vi att de kommer att ge något mer än merjobb??? hoppas din helg varit fin. Stor kram lisa

marie sa...

Hittade till din blogg på något sätt, klickade mig fram i länklistor...
Tyckte det var trevligt att hitta en systerbloggare som har samma musiksmak som lilla jag :)