onsdag 28 maj 2008

Strejken är över!

Så var strejken äntligen över, misstolka mig rätt, jag stödjer strejken till fullo, men den har inneburit rätt mycket merarbete för mig och mina kollegor på akutmottagningen. Har inte riktigt bestämt mig ännu om det var ett bra bud som tillslut accepterades, måste sätta mig in i det hela mera, men samtidigt tacksam för det som blev.

Solen har lyst på oss i flera dagar nu, himmelskt! Enda nackdelen är att mina nyplanterade växter i trädgåden tockar fortare än jag hinner vattna. Har varit ledig i ett par dagar, men ska jobba igen allting nu *suck* Jobbar natt i helgen, och om det blir det fina vädret som de har lovat, kommer det nog att märkas då alla ska grilla och festa...det är ju dessutom lönehelg....så jag har en känsla av att vi kommer sy ganska många sårskador oxå...

Vill att det ska vara augusti nu så jag får semester och kan åka till Italien på min brors bröllop. Har inte träffat honom på jättelänge och saknar honom...*blä* Snälla bror, kom hem! ; )

Ska nog ta en promenad nu, passa på att njuta av sista kvällen i frihet... *skratt* Ciao!

4 kommentarer:

marie sa...

Tack för kameratips. Så strejken är över nu...jag har inte varit så engagerad som jag kanske borde!!! Övergav landstinget för ca ett år sedan, kände mig utnyttjad och slutkörd. Jobbar nu som personlig assistent och deltid privat som ssk. Mår betydligt bättre. Hoppas resten av din vecka blir fin trots allt jobb.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej mitt hjärta!!!vad tråkigt att höra om nedläggninghot!men...hm...ljuger om jag inte säger att en liten förhoppning att få ha dig lite närmare mig tändes upp! det är många hus till salu i krokek you know!:) grannen har byggt nytt som ska säljas...hm tänk dig om vi kunde fika ihop varje dag!:) saknar dig så himla mycket vissa dagar.
Föresten...får du sy?sårskador?åhh....
kram kram kram kram

Per-Gunnar Valegård sa...

Hej Syster.

Bror är på snabbvisit (läs över en helg) i Juni...inte bestämt när och om jag kommer själv eller inte. I alla fall.
Kramis

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej hopp! sitter på jobbet och väntar på att få koppla dit ett dropp....det tillhör ju inte vanligheterna direkt ...dessutom är det en subcutan venport vilket jag inte handhaft sedan någon gång i T3 *svälj*!
Men det går bra. Stor kram och hoppas du får en bra helg.