måndag 12 maj 2008

Sommarkänslor

Helgen har väl varit helt fantastisk. Sommarkänslor i stora mått...(även en viss solsveda efter helgen).
Växthuset står färdigt, tomatplantor och vinranka är planterad, har även sått lite smågrönsaker och satt några jordgubbsplantor. Ska köpa guska och plantera också, men det har inte blivit av ännu. Sambon har till och med tänkt på vädring i växthuset och investerat i en automatisk fönsteröppnare. Nu är det bara att luska ut något fiffigt för vattningen inför Italienresan, men det är ju ett tag kvar tills dess.

Har haft besök av min brorsdotter idag på förmiddagen, fortfarande lever hon under konceptet 'fullt ös, medvetslös', så hon har hunnit vara runt i hela huset flera gånger. Har dessutom dekorerat mitt svarta soffbord med söta små barnfingeravtryck... *ler*.

Ska snart iväg och jobba, som alltid nästan, men har ju varit ledig sedan i fredags morse, så jag kan väl knappast klaga... Ska på A-HLR-kurs (avancerad hjärtlungräddning) i veckan, d v s lära mig att använda defibrillator etc... Ska bli kul att få lite ytterligare utbildning, vilket också innebär större/mer ansvar...

Hoppas alla haft en skön helg! Kram

3 kommentarer:

Per-Gunnar Valegård sa...

Bevattning sa du. Hmm kankse nalla ur grannens pool?

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej hjärtat!
Vad härligt det låter....!spännande med nya kunskaper...lite skrämamnde dock! ska de se greys ikväll? favorit för mig iallfall., När kommer du hit och hälsar på? längtar efter dig. kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Du har en award hos mig att hämta!kram