lördag 3 maj 2008

Strejktider!

Då var det dags för strejk på måndag (inte för egen del dock, det skulle förmodligen ses som samhällsfara om jag och mina kollegor fick gå ut i strejk. (Så vi jobbar på och hoppas att våra kollegor hjälper oss med våra löner).
Stommen till mitt växthus är uppe. Sambon stod ute i regnet igår, hela dagen, och monterade fyllde igen det noggrant utgrävda hålet igen. (Jag sa faktiskt att jag tyckte det var onödigt att han stod där ute när det bara öste ner, men det lyssnade inte han på. Bara så ingen får för sig att jag är väldens ragata som kräver att han ska göra det...hmmm, eller så tänker ni det ändå...)
Vi har i veckan även fått vår luftvärmepump monterad, så nu har vi värme i källare (som är billigare än eluppvärmt som vi haft innan). Kanoners!

Mamma och pappa var här Valborg och grillade och hade trevligt, de stannade över natt också och passade sedan på att hälsa på min bror och hans familj som bor några mil härifrån. Jättretrevligt att mina föräldrar kunde komma och både jag och sambon var glada.
Sambons mamma kom upp på 1:a maj och efter mina föräldrar åkt hade vi en liten sightseeing-tur i omgivningarna. Åkte bl a till Silverfallen på andra sidan Billingen, en mkt naturskön upplevelse, som även involverade en viss kroppslig insats i form av lättare bergsbestigning.

Jag jobbar natt i helgen, andra helgen på raken, men sambon hinner få en massa gjort medan jag jobbar i alla fall. Förra helgen var han med och arrangerade 12-timmars endurotävling, denna helgen passar han på att åka till familjegården och jobba. (Så det är ganska tomt i huset när jag vaknar på eftermiddagen, men å andra sidan behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag sover bort dagen).

Sayonara å kram på er!

Inga kommentarer: