fredag 19 december 2008

Händelserik vecka..

I Skaraborg händer det grejer, allt på en gång. Blev inte hem till mina föräldrar då det var dags för fönsterbyte, utan istället fick jag åka till min brorsdotter och ta hand om henne då hennes lillasyster beslutade sig för att komma till världen i all hast i tisdags.
Det slutade med att lillasyster förlöstes av mina 'kollegor' i en ambulans på väg till sjukhuset, men allt gick väl och både mamma och bebis mår bra. De fick dock stanna på sjukhuset ett par dagar, vilket gjorde att jag var barnvakt tis-tors, men det gick bra det också (bara att faster inte är rolig när hon säger nej).

Fönstren är färdigbytta här hemma, snickaren är utanför och sätter fast lister och dyl. Har börjat få upp lite julgardiner. Var och köpte fönsterbräden och persienner som sambon nu gör sitt bästa för att få upp fint. Ska försöka julpynta lite, men har fått ge upp årets dröm om gran, det är bara att inse att det är för mycket jobb för så lite, blir bara krångligt nu.

Ryggen är bättre, men inte bra. Har inte lika ont, men blir trött fort, och det är väl iof inte så konstigt när man varit barnvakt åt en tvååring heller... *skratt*
Håller nog på att bli förkyld istället dock, vilket väl är typiskt. Är det inte det ena, så är det det andra.

Nej, måste betala lite räkningar nu, å så ska jag se om jag kan få upp några pynt, så det blir lite julstämning här iaf.

Kram på er alla!

1 kommentar:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! härligt med en liten bebis, skönt att alla mår bra trots allt. Lite ledsen att jag inte fick krama på dig men det kommer fler tillfällen. Låter som om du kommer få lite julmys iallfall. kramis